Mazda 6 (I, II) - Cena wymiany alternatora

Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Mazdzie 6 I i II została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych. 

Ile kosztuje wymiana alternatora w Mazdzie 6?

Mazda 6 - cena wymiany alternatora
Generacja Śr. cena alternatora Czas wymiany Cena całkowita
I 600 zł 55 minut 708 zł
II 710 zł 55 minut 818 zł
 

Ile trwa wymiana alternatora w Mazdzie 6?

Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Mazdy 6 I i II zajmuje ok. 55 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.

Co to jest alternator i czym różni się od akumulatora?

Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.

Mazda 6 cena wymiany alternatora

Mazda 6 to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2002 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Citroen C5, Toyota Avensis, Volskwagen Passat czy Ford Mondeo.

Sprawdzenie alternatora - prawidłowe wartości

Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:

  1. uruchomić silnik
  2. wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu
  3. ustawić multimetr na pomiar 20 V
  4. Sondą dodatnią dotknąć plusa na akumulatorze, a ujemną minusa
  5. Wartość powinna oscylować ok. 14,4 V

Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.

Typowe objawy problemów z alternatorem

  • miganie lub stałe świecenie kontrolki ładowania - wywołuje ją brak ładowania akumulatora na skutek np. luźnego lub zerwanego paska klinowego
  • pogorszenie pracy wyposażenia elektrycznego - na skutek niedoboru prądu niektóre urządzenia elektryczne mogą nie działać
  • mruganie i zmiana natężenia świateł podczas wciskania pedału przyspieszenia - w takiej sytuacji alternator nie ładuje wystarczająco akumulatora na wolnych obrotach. Dostarczenie większej mocy występuje przy szybszym napędzaniu go z wału korbowego
  • hałas i gwizdy podczas dodawania gazu - zużyte szczotki i łożyska

Gdzie oddać samochód do naprawy alternatora?

Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom. 

 


Przeczytaj także

Opel Zafira (B) - Cena wymiany alternatora

Opel Zafira (B) - Cena wymiany alternatora

 Opel Zafira to niemiecki minivan klasy kompakt produkowany w latach 1999-2019. Przez 20 lat produkcji powstały 2 generacje tego auta. Opel Zafira A i Opel Zafira B. Bezpośrednią konkurencją Zafiry jest Renault Scenic, Volkswagen Touran czy Toyota Corolla Verso.

więcej

Toyota Yaris (I, II) - Cena wymiany alternatora

Toyota Yaris (I, II) - Cena wymiany alternatora

  Toyota Yaris to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 1999 roku do dzisiaj. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Opel Corsa, VW Polo, Seat Ibiza czy Nissan Micra.

więcej

Fiat Bravo (II) - Cena wymiany alternatora

Fiat Bravo (II) - Cena wymiany alternatora

 Fiat Bravo to włoskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 1995-2001 i 2007-2014. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Opel Astra czy Honda Civic.

więcej

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany alternatora

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany alternatora

 Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów klasy kompaktowej, którego produkcja rozpoczęła się w 1991 roku. Obecnie Produkowana jest już piąta generacja modelu opisana literą K. Samochód występował w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi. 

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę