Zgodnie z PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania nowych opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Wszystkie nowe opony przechowywane są w magazynach fabrycznych i logistycznych z zachowaniem wymaganych warunków składowania i przechowywania opon - zgodnie z zaleceniami producenta, nie obserwuje się obniżenia parametrów fizyko-mechanicznych oraz osiągów opon.
Zgodnie z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym opony do samochodów osobowych, w RP mogą być użytkowane do osiągnięcia wskaźnika TWI wynoszącego 1,6 mm. Osiągnięcie tej głębokości w którym kol wiek punkcie rzeźby bieżnika dyskwalifikuje oponę z dalszego użytkowania.
Po okresie 5 lat użytkowania, opony powinny być regularnie sprawdzane przez wykwalifikowanego specjalistę w autoryzowanym serwisie opon, który oceni możliwości ich dalszego użytkowania. Po okresie 5 lat eksploatacji opon, kontrola ta powinna być przeprowadzona, co najmniej raz w roku.
Opony, które osiągnęły wiek 10 lat licząc od daty ich produkcji powinny zostać wycofane z eksploatacji bez względu na pozostałą rzeźbę bieżnika.
W przypadku zaobserwowania : trwałych deformacji opon, spadku ciśnienia, zwiększenia poziomu hałasu emitowanego przez opony czy wibracji, opony należy oddać do zbadania przez specjalistę ogumienia
JAK OKREŚLIĆ PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W OPONACH CIĘŻAROWYCH?
Pojazd musi być zważony przy pełnym załadunku na każdej osi. Wartości można sprawdzić w tabeli.
Zbyt duże ciśnienie ma negatywny wpływ na komfort jazdy, przyczepność i przebieg opony ...
Zbyt niskie ciśnienie powoduje nadmierne nagrzewanie się opony i może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń jej elementów wewnętrznych, zniszczenia opony lub gwałtownego ujścia powietrza.
Skutki jazdy na oponie o zbyt niskim ciśnieniu nie muszą być natychmiastowe i mogą się ujawnić dopiero po uzupełnieniu ciśnienia. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie mierzone " na zimno " za pomocą legalizowanego ciśnieniomierza.
WAŻNE !
Nie należy zapominać o sprawdzeniu ciśnienia w kole zapasowym.
Nigdy nie należy spuszczać powietrza z rozgrzanego ogumienia.
Nakrętka zaworu chroni zawór i zapewnia doskonale uszczelnienie. Właściwe dobrane i zamontowane przedłużki zaworów są nieodzowne przy pomiarach ciśnienia opon bliżniczych.
Prawidłowa kondycja ogumienia jest bardzo istotna, jeśli zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Duże znaczenie ma w tym przypadku głębokość bieżnika, którego stan powinien kierowca na bieżąco kontrolować. Dzięki regularnemu przeprowadzaniu tej czynności, możemy być pewni, że nasze...
Kwestia bieżnikowania opon jest bardzo zróżnicowana, ponieważ są zwolennicy oraz przeciwnicy, a każda ze stron ma całą masę argumentów na ten temat. Jedni uważają, że bieżnikowane opony to dobre i niedrogie rozwiązanie, a inni twierdzą, że jest to jedna z najgorszych opcji. Kto ma więc rację i...
Każdy kierowca wie jak dobierać rozmiar opon do swojego samochodu, potrafi odczytać wszystkie informacje wytłoczone na oponie. Trochę gorzej wygląda sytuacja w przypadku felg.
Czy na zimę zostawić „alusy”, czy postawić auto na felgach stalowych? Jest tyle opinii, ilu kierowców. Istnieje jednak kilka niepodważalnych faktów.