Średnia cena usługi: od 400,00 PLN do 1.400,00 PLN
Sama usługa planowania głowicy kosztuje w granicach 50-150 zł w zależności od ilości cylindrów i skali zniekształcenia powierzchni. Główny koszt stanowi rozebranie silnika i zdjęcie głowicy. W zależności od typu jednostki napędowej, demontaż i montaż może zająć nawet kilka godzin. Koszt takiego kompleksowego zabiegu może wynieść wtedy od 400 do 1000 zł, nie licząc części zniszczonych w trakcie awarii.
Regeneracja głowicy to poważniejsza usługa, która realizowana jest na skutek poważnej awarii silnika. Z reguły dochodzi do niej podczas zerwania łańcucha lub paska rozrządu, czy pęknięcia głowicy na skutek silnego przegrzania.
Regeneracja głowicy po awarii rozrządu trać może 1-2 dni, a naprawa pęknięcia może wydłużyć się do 3-4 dni. Czas wykonania usługi zależy też od dostępności części zamiennych do danej jednostki napędowej. Samo planowanie głowicy trwa ok. 30 minut. Jednak, aby oddać głowicę do planowania należy ją wydostać z silnika, co wiąże się z kilkugodzinną pracą mechanika.
Zleć planowanie głowicy silnika w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Samo planowanie głowicy nie zwiększa mocy silnika ponieważ zebrana zostaje jak najmniejsza ilość materiału potrzebna do wygładzenia powierzchni. Taki proces delikatnego wygładzenia nazywany jest też zabielaniem. W celu zwiększenia mocy należy przeprowadzić szlifowanie, które zbierze więcej materiału z głowicy. Dzięki temu procesowi zmniejsza się komora spalania, zwiększając ciśnienie sprężania. Ciśnienie wpływa na generowaną moc, jednak samo szlifowanie to nie wszystko. Po takim zabiegu dostosować trzeba prawidłowo parametry pracy m.in. rozrządu i układu zapłonowego, aby nie doprowadzić do spalania stukowego.
Przestrzeń między głowicą a blokiem silnika wypełniona jest uszczelką. Awaria uszczelki pod głowicą to dość częsta przypadłość, która zdarzyć się może w każdym aucie. Na skutek przegrzania silnika dochodzi do przepalenia, wydmuchnięcia lub uszkodzenia metalowej uszczelki. Podczas pracy w wysokiej temperaturze powierzchnie głowicy i bloku mogą ulec deformacji. Przed ponownym montażem nowej uszczelki konieczne jest ich wygładzenie. Pomijając ten proces jest prawie pewne, że uszczelka będzie nadal przepuszczać m.in. płyn chłodniczy do układu smarowani, czy olej silnikowy do środowiska naturalnego. Planowanie głowicy także powinno się wykonywać po każdym jej demontażu z silnika. Wtedy także nie powinno się montować starej uszczelki pod głowicą. Samo planowanie nie jest bardzo drogą usługą, a wykonywana jest podczas poważniejszych napraw silnika, dlatego nie warto pomijać tego procesu.
Ile razy można planować głowicę nie określa powtarzalność czynności, a ilość zebranego materiału podczas każdego planowania. Naddatek materiału, który można zebrać ma określoną grubość, której nie można przekraczać. Zatem można np. 4 razy delikatnie planować głowicę (zabielić), lub 2 razy zdjąć grubszą warstwę materiału. Wszystko zależy od danego przypadku i wielkości deformacji.
W większości przypadków wystarcza planowanie głowicy. Może jednak dojść do sytuacji, gdzie deformacji uległa także powierzchnia bloku silnika. Wtedy również ten element trzeba oddać do planowania. Planowanie bloku jest także konieczne po wymianie tulej.
Planowanie głowicy mimo, że wykonywane jest przez precyzyjną maszynę, to ważny jest również operator. Bardzo ważne jest odpowiednie zebranie jak najmniejszej warstwy materiału koniecznej do wygładzenia powierzchni, zachowując zapas na ewentualne kolejne planowania. Niedokładne planowanie przyniesie ten sam efekt co jego brak, dalsze przedmuchy i wycieki oraz brak kompresji w cylindrach. Dlatego zaleca się korzystać tylko z usług rekomendowanych serwisów samochodowych.
Znajdź serwis głowic w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...
Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...