Średnia cena usługi: od 758,80 PLN do 1.580,40 PLN
Płyta podłogowa to element blachy, który najbardziej narażony jest na niekorzystne warunki sprzyjające powstawaniu rdzy. Płyta ta w połączeniu z układem zawieszenia nazywana jest podwoziem. Przy płycie podłogowej poprowadzony jest także m.in. układ wydechowy i przewody hamulcowe. Podwozie musi być odporne na uderzenia kamieni, strumienie wody wyrzucane spod kół, brud i zanieczyszczenia. Mimo, że producenci zabezpieczają blachę w lepszy lub gorszy sposób, uderzenia mechaniczne i zjawiska chemiczne w końcu przedzierają się przez osłonę i stwarzają idealne warunki do utleniania metalu. Doprowadzenie do prawidłowego stanu całego podwozia to ogromny wydatek z uwagi na wysoki koszt elementów zawieszenia czy układu hamulcowego. Dlatego wiele osób decyduje się na konserwację podwozia.
Proces konserwacji podwozia trwa z reguły 2-3 dni i zależny jest od stanu podwozia, pracochłonności pracy przy danym egzemplarzu, stopnia zabezpieczenia, stosowanej technologii i sprzętu. Dużą rolę w konserwacji podwozia pełni dokładność i czas. Wiele procesów nie może odbyć się zaraz po sobie, stąd dość długi okres na jaki należy pozostawić samochód w warsztacie. Ceny usługi wahają się w granicach 600 - 1200zł i ustalane są indywidualnie dla każdego samochodu.
Dobrze wykonana konserwacja podwozia wydłuża jego żywotność o ok. 5 lat.
Samodzielne zabezpieczenie podwozia jest z pewnością sporą oszczędnością pieniędzy, jednak nie każdy może ją wykonać. Do wykonania usługi niezbędny jest podnośnik lub co najmniej kanał w garażu. Samo pomieszczenie musi być suche, utrzymywać temperaturę powietrza 20-25° oraz posiadać wentylację. Byle garaż nie jest w stanie zapewnić takich warunków. Aby zabezpieczenie zostało przeprowadzone poprawnie, powinno się zdemontować zasłaniające podwozie elementy jak np. część zawieszenia czy układ wydechowy. Bez wiedzy mechanicznej i odpowiednich narzędzi jest to niewykonalne. Blacha, która ma zostać zabezpieczona musi być wcześniej bardzo dokładnie oczyszczona, dlatego nie skończy się na zakupie samego zestawu masy zabezpieczającej. Czynności te są bardzo czasochłonne, datego warto przekalkulować, czy 2-3 dni spędzone w garażu są warte zaoszczędzenia kilkuset złotych.
Jeżeli zdecydowałeś się przekazać auto do konserwacji specjalistom, warto wybrać tych najlpszych. Dokładnie wykonane oczyszczanie, a następnie naniesienie markowych produktów to jedyny sposób na gwarancję skuteczności przez kilka lat.
Zobacz, gdzie zakonserwujesz podwozie w Twojej okolicy | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki...
Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz...
Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta...
Mazda 2 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi...