Ogrzewanie postojowe , webasto

 Zima zaskoczyła nie tylko drogowców, a wsiadanie do lodowatego auta wcale nie poprawia Ci nastroju? Najwyższy czas pomyśleć o ogrzewaniu postojowym. Interesuje Cię konkretna marka? Chcesz sprawdzić ceny ogrzewania DEFA, Webasto, Eberspacher lub Hydronic? Dowiedz się, jak działa taki mechanizm i ile kosztuje jego założenie. Podpowiadamy, jakie opcje masz do wyboru.

ogrzewanie postojowe webasto

Zimą na myśl o wejściu do wychłodzonego samochodu człowieka aż ogarniają dreszcze. Podobnie latem, gdy od rana wewnątrz auta robi się piekarnik, jazda bywa prawdziwą męką. Rozwiązaniem jest właśnie ogrzewanie postojowe, którego działanie opiera się na wykorzystaniu układu chłodzenia i wentylacji. System działa niezależnie od silnika, ponieważ posiada własny nieduży agregat, pobierający paliwo bezpośrednio ze zbiornika. W wysiłku zasysania powietrza następuje proces spalania, a w efekcie uruchamiany jest obieg płynu chłodniczego silnika. Po rozgrzaniu płyn oddaje ciepło, które w całości jest przekazywane do kabiny. W wyniku działania systemu wewnątrz auta udaje się osiągnąć optymalną temperaturę po upływie około 20 minut. Dodatkowo silnik ulega rozgrzaniu, co znacząco wpływa na zużycie paliwa po jego odpaleniu. Zimą nie mamy więc problemu z rozruchem, ani oszronionymi szybami. Z kolei latem przy uruchomionym systemie kabina jest skutecznie chłodzona, co zacznie poprawia komfort po wejściu do samochodu, nawet jeśli stoi w największym słońcu.

Ogrzewanie postojowe może być sterowane na kilka sposobów. Najprostszy opiera się na timerze, który trzeba ustawić. Zanim więc wyruszysz w drogę, musisz pójść do samochodu i uruchomić system, co jest nieco kłopotliwym rozwiązaniem. Druga opcja, nieco wygodniejsza, wiąże się z użyciem bezprzewodowego pilota. W zależności od jego zaawansowania przez urządzenie można tylko włączyć i wyłączyć ogrzewanie, a w niektórych przypadkach także skontrolować temperaturę wewnątrz, czy ustawić moment załączenia systemu. Najciekawszą opcją jest sterowanie ogrzewaniem poprzez smartfon. Niestety, system należy wtedy wyposażyć w kartę SIM, a komunikacja między nim a telefonem generuje dodatkowe koszty.

System ogrzewania postojowego można zastosować w praktycznie każdym aucie – nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Niestety, jest to dość drogie udogodnienie, na które nie każdego stać. Za standardowy układ trzeba zapłacić około 5 tys. zł. Mimo to jest to dobra inwestycja, ponieważ znacznie poprawia komfort użytkowania auta, a także ma pozytywny wpływ na silnik – nie mamy problemów z rozruchem nawet w największe mrozy, zużywamy mniej paliwa, a żywotność jednostki napędowej znacznie się wydłuża. Zalety są więc niewątpliwie spore. W obliczu ciągłych nowinek technicznych systemem można sterować nawet przez telefon, a to już naprawdę duże usprawnienie. Jeśli więc posiadasz fundusze na takie urządzenie i zastanawiasz się, czy warto, to jak najbardziej polecamy tą opcję. Z pewnością będziesz zadowolony!

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Audi A3 8L - Cena wymiany rozrządu

Audi A3 8L - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do...

więcej

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w...

więcej

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

  Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM...

więcej

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...

więcej