Światła dzienne LED

Dzięki światłom dziennym LED możesz sporo zaoszczędzić, ponieważ rzadziej trzeba je wymieniać, a zużycie paliwa ulega znacznemu obniżeniu. Dodatkową zaletą jest znacznie większa widoczność samochodu na drodze. Interesuje Cię montaż świateł dziennych LED lub wymiana uszkodzonych? A może szukasz sprawdzonego elektryka, który zajmie się usunięciem powstałej w nich usterki? Instalacja nie jest trudna i można wykonać ją samemu – zobacz, jak krok po kroku jej dokonać.

światła dzienne led

Jazda z włączonymi światłami mijania jest w Polsce przez całą dobę obowiązkowa. W dzień można także używać świateł do jazdy dziennej, których montaż nie jest niczym trudnym. Zwolenników tego rozwiązania jest coraz więcej – światła LED potrzebują o wiele mniej energii do działania, a to przekłada się na zużycie paliwa. Jest to więc świetna opcja dla lubiących oszczędności posiadaczy aut.

Zanim przystąpisz do montażu, musisz zdecydować się na konkretny model świateł. Najlepiej postawić na cały zestaw, który zawiera wszystkie niezbędne elementy: moduł sterujący światłami, kompletną wiązkę elektryczną, opaski samozaciskowe, wkręty oraz uchwyty typu "clip on". Powinna być do niego dołączona instrukcja montażowa, z którą koniecznie się zapoznaj! Na początku określ miejsce montażu i ustal jego wysokość. Pamiętaj, że światła nie mogą być zainstalowane powyżej 150 cm, ani poniżej 25 cm od podłoża. Odległość między światłami powinna wynieść minimum 60cm.

Najlepszym miejscem jest dolny wlot powietrza do silnika w zderzaku. Prawdopodobnie będziesz musiał wywiercić dodatkowe otwory na uchwyty. Podczas przymiarki wystarczy oznaczyć te miejsca, a następnie użyć cienkiego wiertła. Pozostaw za uchwytami lukę na instalację elektryczną! Teraz możesz już zamocować uchwyty przy pomocy specjalnych wkrętów. Wepnij w nie światła i poprowadź tyłem przewody zasilające do wnętrza komory silnikowej. Przewody świateł podłącz do zacisków akumulatora. Odkręć odpowiednim kluczem śruby klem, podłącz kable wiązki i zakręć wszystko z powrotem.

Teraz musisz zlokalizować wiązkę elektryczną świateł pozycyjnych. Do odpowiedniego kabla podłącz moduł DRL z zachowaniem biegunowości, przy pomocy spinki przewodzącej. Został już tylko moduł automatycznego uruchamiania świateł, który trzeba stabilnie zamocować pod maską. Następnie wepnij do niego kable świateł jazdy dziennej. Na końcu upewnij się, że wszystko dobrze podłączyłeś. Nie było to takie trudne, prawda?

Zachowanie wszystkich wymaganych odległości ustawienia świateł podczas montażu jest bardzo ważne, ponieważ zostało to wyraźnie uregulowane w prawie. Dodatkowo światła te muszą posiadać polską homologację. Nie decyduj się więc na pierwszy lepszy zestaw, tylko sprawdź wszystko dokładnie. Inaczej możesz mieć problemy podczas przeglądu. Jeśli nie jesteś pewien, jakie światła wybrać, albo nie czujesz się na siłach, by dokonać samodzielnego montażu, wybierz się do profesjonalnego serwisu. Sprawdzony fachowiec dobierze odpowiednie oświetlenie i zamocuje je według wszelkich wytycznych. A ty będziesz nie będziesz się musiał o nic martwić.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników...

więcej

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do...

więcej

Seat Ibiza (IV, V) - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza (IV, V) - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza III - Cena wymiany rozrządu

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła...

więcej