Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Hondzie Civic VI i VII została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
VI | 300 zł | 35 minut | 372 zł |
VII | 450 zł | 35 minut | 522 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Hondy Civic VI i VII zajmuje ok. 35 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Honda Civic to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 10 generacji modelu. Samochód produkowany jest o nadwoziu hatchback 3d i 5d, coupe, sedan oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Skoda Octavia, Mazda 3, Toyota Auris czy Ford Focus.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Seat Leon to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych, produkowany od 1999 do dzisiaj. W tym czasie powstały 4 generacji modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Ceed, Opel Astra czy Ford Focus.
BMW X1 to niemieckie auto typu crossover produkowane od 2009 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E84, a druga F48. X1 to najmniejsze auto w serii podniesionych aut BMW. Większe modele to X3 i X5.
Peugeot 307 to francuski samochód klasy aut kompaktowych produkowany w latach 2001-2012. Przez ten czas powstały dwie wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.
Skoda Fabia to czeski samochód klasy aut miejskich produkowany od 1999 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Fabia produkowana jest w nadwoziu hatchback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Volkswagen Polo i Seat Ibiza.