Aby samochód mógł poprawnie funkcjonować potrzebuje różnych płynów. Znajomość tych płynów może być przydatna podczas rozmowy z mechanikiem, dzięki czemu łatwiej będzie mu ocenić skalę problemu występującego w Twoim samochodzie. Większość płynów, które wykorzystuje samochód wymieniane lub uzupełniane są pod maską silnika. Niektóre płyny są niebezpieczne dla środowiska i zagrażają bezpieczeństwu, także należy jak najszybciej usunąć nieszczelność u mechanika.
W pierwszej kolejności mechanik identyfikuje rodzaj płynu i miejsce wycieku. Poinformowanie mechanika jaki to płyn może usprawnić pracę i skrócić czas poszukiwań. Jeżeli wyciek płynu będzie wodą, mechanik powinien sprawdzić układ klimatyzacji i chłodzenia czy wszystko na pewno działa poprawnie. Jeżeli będzie to płyn hamulcowy, mechanik może wymienić przewody hamulcowe jeżeli one będą odpowiedzialne za wyciek. Jeżeli będzie konieczność wymiany przewodów hamulcowych to warto wymieniać je całymi kompletami. Da nam to gwarancję, że za niedługi czas nie zacznie przeciekać inny przewód hamulcowy. Oczywiście układ hamulcowy musi zostać odpowietrzony, płyn hamulcowy uzupełniony lub wymieniony i miejsce wycieku ponownie skontrolowane. Jeżeli wyciek będzie dotyczył paliwa, mechanik sprawdzi i wymieni szyjkę zbiornika lub cały zbiornik w zależności od potrzeby. Podczas takiej naprawy, jak i każdej innej mechanik powinien sprawdzić stan pozostałych elementów samochodu i ewentualnie zalecić ich wymianę jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Wszystkie wycieki płynów z samochodu są istotne i trzeba je kontrolować, a szczególnie te które pochodzą ze środkowej części samochodu lub tyłu. Wyciekające paliwo lub płyn hamulcowy mogą prowadzić do pożaru, lub utraty możliwości hamowania. Samochodem w którym zauważymy wyciek paliwa lub płynu hamulcowego nie powinniśmy jeździć, póki nieszczelność nie zostanie usunięta przez mechanika. Znajomość wyciekającego płynu przyspieszy naprawę usterki, a kierowca szybciej odzyska swój sprawny samochód.
Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt wokół nich. Jakich awarii możesz się spodziewać? I co zrobić, gdy już się przydarzą?
Nagły problem z uruchomieniem samochodu to coraz rzadszy widok ze względu na postęp technologiczny. Mimo to, elektronika która z jednej strony czyni auta nowoczesnymi pojazdami, z drugiej strony utrudnia ich diagnostykę na poboczu drogi. Bez komputera diagnostycznego, niewiele można zdziałać w...
Pozostawienie samochodu z niesprawnym hamulcem ręcznym jest dość ryzykowne, ponieważ nawet zostawienie samochodu na biegu nie gwarantuje że samochód się nie przemieści. Problemy z hamulcem ręcznym powodowane są przez rozregulowanie układu, uszkodzoną lub zapieczoną śrubę regulacyjną czy...
Z pozoru niegroźny wyciek płynu chłodniczego może w krótkim czasie doprowadzić do przegrzania się silnika i w konsekwencji do poważnej usterki. Elementy najbardziej narażone na wycieki to: chłodnica, przewody chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pompa wody lub korek chłodnicy. Jeżeli pod...