Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może doprowadzić do dalszych uszkodzeń zwiększając jednocześnie koszt naprawy. Im szybciej uda się mechanikowi określić usterkę, tym niższe będą koszty naprawy.
Kiedy samochód traci moc, lub jego moc jest ograniczona mimo wciskania pedału gazu, jest to nie tylko denerwujące, ale może być także niebezpieczne. Jazda autostradą lub przejazd przez ruchliwe skrzyżowanie samochodem, który ma ograniczoną moc może stwarzać poważne zagrożenie.
W większości przypadków brak mocy może wynikać z nieprawidłowego działania układu paliwowego. Przyczyny mogą leżeć w całym układzie, od nieszczelnych przewodów paliwowych do uszkodzonej pompy paliwa. Bez względu na przyczynę, silnik, który nie generuje wystarczającej mocy, powinien zostać natychmiast naprawiony przez mechanika.
Układ paliwowy dostarcza paliwo do silnika. Komora spalania to miejsce, w którym paliwo jest mieszane z powietrzem, a następnie zapalane. Układy paliwowe różnią się w zależności od modelu samochodu, jednak wszystkie składają się z tych samych podstawowych elementów.
Paliwo magazynowane jest w zbiorniku, a pompa paliwa przepycha paliwo przez przewody paliwowe do filtra paliwa, a następnie do wtryskiwaczy. W starszych pojazdach paliwo dostarczane jest do gaźnika, gdzie zostaje zmieszane z powietrzem. W przypadku wtryskiwaczy, paliwo zostaje wtryśnięte do cylindra, gdzie miesza się z powietrzem i zapala podczas kompresji. Powstały wybuch napędza tłoki.
Mechanik podłącza samochód pod komputer diagnostyczny w poszukiwaniu błędów. Następnie sprawdza filtr paliwa i pompę paliwa. Sprawdza też przewody paliwowe i podciśnienia pod kątem ewentualnych nieszczelności.
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być bardzo niebezpieczna. Szczególnie podczas przyspieszania, czy manewrowania po ruchliwych skrzyżowaniach. Dodatkowo jazda z niesprawnym układem paliwowym może doprowadzić do dalszych uszkodzeń elementów i zwiększenia kosztów naprawy.
Brak reakcji na gaz skutecznie uniemożliwia lub utrudnia poruszanie się samochodem. Jeżeli nie jest to wina objektów blokujących ruch pedału gazu, to być może jest to zablokowana przepustnica, awaria czujnika położenia pedału gazu, uszkodzona linka gazu lub uszkodzona sprężyna powrotna gazu....
Konieczność pompowania pedału hamulca jest oznaką poważnej usterki układu hamulcowego. Kierowca powinien mieć możliwość natychmiastowego zatrzymania samochodu, a problem z pompowaniem pedału może być spowodowany zapowietrzonym układem, awarią pompy hamulcowej, czy niewłaściwy stan i poziom...
Trzęsienie i wibracje silnika mogą oznaczać prostą usterkę wynikającą ze zużycia np. świec i przewodów zapłonowych. Może za to odpowiadać też mocowanie silnika, które z czasem się wyrabia od tłumienia wibracji. Najgorzej jest, jeżeli wibracje spowodowane są wewnętrznymi awariami silnika. W celu...
Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu.