Instalacje CNG, auto gaz ziemny

Jak wygląda instalacja CNG? Nie trzeba kupować nowego samochodu zasilanego CNG, aby rozpocząć korzystanie z czystego i bezpiecznego CNG oraz zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Każdy pojazd napędzany benzynowo lub dieslem może zostać przystosowany do zasilania CNG.

instalacje cng, auto gaz ziemny

Wykwalifikowani technicy zajmą się zainstalowaniem komponentów CNG do istniejącego pojazdu. Sprawią one, iż CNG stanie się podstawowym źródłem napędu w Twoim samochodzie. Zostanie zainstalowany przełącznik wyboru paliwa (na desce rozdzielczej), który pozwoli kierowcy na ręczne przełączanie pomiędzy CNG a benzyną. Oprócz tego przytwierdzone będą specjalne zbiorniki magazyjnujące gaz CNG. Rury ze stali nierdzewnej zajmą się transportowaniem gazu pod wysokim ciśnieniem do reduktora wysokiego ciśnienia zainstalowanego w komorze silnika. CNG będzie przechodzić przez filtry paliwa następnie do wtryskiwaczy, aby wreszcie dostać się do kolektora dolotowego.

Posiadanie podwójnego układu paliwowego zapewni odpowiednie rezerwy paliwa pomiędzy wypełnieniami gazu ziemnego. W porównaniu do posiadania tylko silnika benzynowwgo, ta dodatkowa rezerwa paliwa zwiększy zasięg jazdy pojazdu. Kierowcy mogą od razu przejść z CNG do benzyny, nawet podczas jazdy na biegu jałowym lub gdy auto jest zaparkowane. System CNG automatycznie przełączy się na benzynę, gdy poziom gazu ziemnego osiągnie krytycznie niski poziom.

Działanie systemu CNG krok po kroku:

  • CNG jest wprowadzany do butli pod wysokim ciśnieniem za pomocą pojemnika gazu ziemnego na stacji paliw
  • CNG opuszcząc zasobniki (zbiorniku gazu) przechodzi przez główny zawór odcinający
  • CNG dostaje się do silnika za pomocą rur wysokociśnieniowych.
  • Regulator ciśnienia przyjmuje CNG i zmniejsza jego ciśnienie od 3600 psi do odpowiedniego poziomu
  • Elektrozawór gazu naturalnego pozwala na swobodny przepływ gazu z reduktora do wtryskiwaczy paliwa. Ten sam zawór elektromagnetyczny zamyka również dopływ gazu ziemnego, gdy silnik jest wyłączony
  • CNG miesza się z powietrzem gdy dostaje się do komory spalania silnika
     

Najważniejszym atutem instalacji CNG jest bezwątpienia ekonomia. CNG jest tańsze od LPG a w porównaniu do benzyny lub oleju napędowego, wypada jeszcze korzystniej. Ponad to CNG jest dużo bezpieczniejsze od LPG - nie ma tu żadnego zagrożenia wybuchem - wynika to z faktu, iż gaz ten jest umieszczony pod ogromnym ciśnieniem w specjalnym, bardzo wytrzymałym zbiorniku. Ma on również niższą temperaturę zapłonu, jest lżejszy od powietrza oraz szybciej się ulatnia. W przypadku rozszczelnienia instalacji, utrudnia to zatem powstanie mieszanki wybuchowej.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Honda Civic VI - Cena wymiany rozrządu

Honda Civic VI - Cena wymiany rozrządu

  Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu...

więcej

BMW X6 E71 - Cena wymiany rozrządu

BMW X6 E71 - Cena wymiany rozrządu

BMW X6 to auto klasy wyżdxrj, który produkowany jest od 2007 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest...

więcej

Citroen Berlingo I - Cena wymiany rozrządu

Citroen Berlingo I - Cena wymiany rozrządu

  Citroen Berlingo I produkowany od 2008 do 2018r. Jest to kolejna generacja małego pojazdu dostawczego koncernu PSA. W 2012r. przeprowadzono pierwszy face lifitng, a 3 lata później kolejną...

więcej

Citroen C5 II - Cena wymiany rozrządu

Citroen C5 II - Cena wymiany rozrządu

  Zbudowany na platformie podłogowej PSA PF3. Produkcja tego modelu opiewała na lata 2007-2017. W 2011r. przeprowadzono pierwszy face lifting, a rok później kolejny. W ofercie modelu znalazły...

więcej