Wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy

Nie wiesz, jak wyjąć zapieczony wtryskiwacz z silnika Twojego auta? Próbowałeś już wszystkiego, on nadal ani drgnął? Nie ma w tym nic dziwnego! Wtrysk trzyma się końcówką, zapieczoną w głowicy. Nie puści więc przy pomocy żadnych „domowych” metod. Szkoda twojego czasu i wysiłku – lepiej zleć to zadanie specjaliście.

wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy

Dlaczego zapieczony wtryskiwacz trzyma się tak mocno, że żadnym sposobem nie można go wyjąć? Wtrysk trzyma się końcówką, która została zapieczona w głowicy. Nie dasz więc rady go wyciągnąć przy zastosowaniu żadnych domowych metod – daruj sobie próby z colą, czy podgrzewaniem. Końcówka z pewnością „zespawała” się z głowicą tak mocno, że prędzej ją złamiesz, niż wyciągniesz. Bardzo często do takiej sytuacji dochodzi w samochodach z instalacją gazową, w których wtryskiwacze mają rzadki kontakt z benzyną. Niestety, nie można tego tak zostawić, a jazda z zapieczonymi wtryskiwaczami może prowadzić nawet do unieruchomienia pojazdu. Potrzebna jest więc pomoc specjalisty.

Czy fachowiec poradzi sobie z tak skomplikowanym problemem? Co zrobi, jeśli doszło już do pęknięcia wtryskiwaczy? Nie obawiaj się – na wszystko jest rozwiązanie. Mechanik z prawdziwego zdarzenia dysponuje specjalną prasą hydrauliczną o sile ciągu ok. 20 ton, co pozwala wyciągnąć wtryski z każdego silnika, nawet w kilku częściach. W wielu przypadkach istnieje możliwość dojazdu do klienta. Takie urządzenie specjalistyczne charakteryzuje się sporą ceną (od 2 do 13 tys. zł!), ale efekty są zadziwiająco dobre, więc wiele warsztatów się w nie wyposaża.

Czy można zregenerować zapieczone wtryskiwacze po wyjęciu? W wielu przypadkach tak. Przy zastosowaniu specjalistycznego sprzętu i środków można przeprowadzić z sukcesem ich regenerację, co stanowi niewątpliwą zaletę tego typu usług. Koszt takiej regeneracji jest o wiele mniejszy, niż zakup nowych części, więc jak najbardziej się opłaca.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Mazda 3 II - Cena wymiany rozrządu

Mazda 3 II - Cena wymiany rozrządu

 Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz...

więcej

Mazda 6 I - Cena wymiany rozrządu

Mazda 6 I - Cena wymiany rozrządu

 Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki...

więcej

Mazda 2 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 2 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 2 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi...

więcej

Mazda 2 II - Cena wymiany rozrządu

Mazda 2 II - Cena wymiany rozrządu

  Mazda 2 otrzymała w 2008r. tytuł World Car of the Year. Mazda 2 II należy do segmentu B i była produkowana od 2007 do 2014. Model został stworzony dzięki współpracy z Fordem w stylu auta...

więcej